Jug D, Trempetić V, Semijalac M, Stanešić S, Lubina Ž, Strauss Patko M, Vuk T.

Hrvatski zavod za transfuzijsku medicinu

dobra komunikacija, HZTM, dobrovoljni davatelji krvi

''8. Međunarodni kongres HDMSARIST-a''

Šibenik, 23.-26. travnja 2015. godine

Uvod: Dobrovoljni davatelji krvi (DDK) krv daju vođeni idejom da nekome pomognu i za uzvrat ne očekuju naknadu. Najmanje što im se može pružiti je iskren, otvoren i ljubazan odnos. Zato je dobra komunikacija uz stručnost osnovni zahtjev koji djelatnici na uzimanju
krvi moraju zadovoljiti.
Cilj: Prikazati način uspostavljanja dobre komunikacije s DDK u svakodnevnom radu djelatnika na uzimanju krvi, te potaknuti na razmišljanje i ostale zdravstvene djelatnike o uvođenju dobre komunikacije u svrhu poboljšanja usluga.
Metode: Komunikacija djelatnika na uzimanju krvi s DDK ostvaruje se:
1. Direktnim razgovorom
2. Uvažavanjem mišljenja
3. Putem Knjiga žalbi
4. Pomoću propagandnog materijala
5. Putem reklamacija
Uspješnost ostvarenja komunikacije prati se različitim indikatorima kvalitete (nuspojave pri davanju krvi, neuspjele punkcije i sl.).
Rezultati: Razgovor s davateljima, pogotovo tijekom davanja krvi i opuštena atmosfera ostvaruje srdačan i iskren odnos koji motivira na ponovni dolazak davanja krvi. Analiza upitnika o zadovoljstvu davatelja, kao i prijedloga i kritika navedenih u Knjigama žalbi upućuju
na poboljšanja u međusobnom odnosu. To je pokazala i studija provedena u HZTM u kojoj su obrađeni podaci praćeni 13 godina, iz kojih je vidljivo da je nezadovoljstvo DDK vezano uz neprikladnu komunikaciju iznosilo 19 %.
Zaključak: Dobra komunikacija na uzimanju bitan je element u svakodnevnom radu s DDK. Educiranost osoblja, stručnost, ljubaznost i pristupačnost u radu, rezultira obostranim zadovoljstvom. Međutim, komunikaciju je potrebno svakodnevno unapređivati jer krvni
pripravci ne mogu se proizvesti na umjetan način, a zadovoljni davatelj je osoba koja nam se uvijek vraća. Na taj način se osiguravaju stalne dovoljne zalihe krvi.

preuzmi dokument