Ana Seničar

Obča bolnica Celje, Slovenija

sigurnost pacijenta, zdravstvena pogreška, operacijski tim, anesteziološka medicinska sestra

''1. Međunarodni kongres HDMSARIST-a''

Šibenik, 21.-24. travnja 2008. godine

Kvaliteta u zdravstvu i sigurnost pacijenta su sastavni dio našeg svakodnevnog posla.
Takve vrijednosti su prve zapisane u pravilnicima našega rada.
Ali, je li to uvijek tako? Promjene u načinu rada su nužne, zahtijevaju prilagođavanje te
prepoznavanje novih potreba.
Samo u 20% slučajeva je uzrok zdravstvene pogreške ljudski faktor, 80% je posljedica
pogrešaka u samom sistemu, odnosno u organizaciji posla.
U članku opisujemo vjerojatnost zdravstvene pogreške kod pacijenta, neposredno prije
operacijskog zahvata i odmah po ekstubaciji. Naglasak je na trenutku, kada bi anesteziološka
sestra „ morala” istovremeno voditi brigu o tom pacijentu koji se budi iz anestezije i onome koji
sam čeka u predprostoru operacijske dvorane. U to vrijeme oba su pacijenta u različitim stiskama
i trebali bi više brige i pažnje od svih članova operacijskog tima.
Takve sustavne pogreške možemo izbjeći samo ako svaki član tima im a točno i jasno zadanu
svoju zadaću.
Puno moramo naučiti prije nego opazimo kako u biti malo znamo. (Waggerl)

preuzmi dokument