Ana Seničar

sigurnost pacijenta, zdravstvena pogreška, operacijski tim, anesteziološka medicinska sestra

''1. Međunarodni kongres HDMSARIST-a''

Šibenik, 21.-24. travnja 2008. godine

Kvaliteta u zdravstvu i sigurnost pacijenta su sastavni dio našeg svakodnevnog posla. Takve
vrijednosti su prve zapisane u pravilnicima našega rada.
Ali, je li to uvijek tako? Promjene u načinu rada su nužno zahtijevale prilagođavanje te
prepoznavanje novih potreba.
Samo u 20% slučajeva je uzrok zdravstvene pogreške ljudski faktor, 80% je posljedica
pogrešaka u samom sistemu, odnosno u organizaciji posla.
U članku opisujemo vjerojatnost zdravstvene pogreške kod pacijenta, neposredno prije
operacijskog zahvata i neposredno po buđenju iz anestezije. Naglasak je na trenutku, kada bi
anesteziološka sestra morala istovremeno voditi brigu o tom bolesniku koji se budi i onome koji
sam čeka u predprostoru operacijske dvorane. To je vrijeme kada za oba spomenuta pacijenta
''brinu svi“ članovi operacijske ekipe, a u biti ne brine se nitko.
Takve sustavne pogreške možemo izbjeći samo ako svaki član tima ima točno i jasno zadanu
svoju zadaću.
Puno moramo naučiti prije nego opazimo kako u biti malo znamo. (Waggerl)

preuzmi dokument